הגורמים להיווצרות אקנה בעור בוגר ודרכי טיפול

קצב החיים המודרני המואץ, גורם לסטרס יומיומי קבוע ולפערים בין הגוף לנפש. בעוד הראש שלנו רוצה להתקדם מהר יותר ולעשות יותר בבת אחת, הביוכימיה של הגוף לא השתנתה הרבה מאז תקופת האבן. כתוצאה מכך, אנשים חיים תחת סטרס מתמשך, אשר יכול לגרום להופעה של פצעונים ופיגמנטציה המזרזת תהליכים של הזדקנות מוקדמת בעור.
 
בעוד שכולם חווים סטרס מתמשך, המספרים גבוהים בהרבה בקרב נשים בוגרות, המתמודדות עם לחצים סוציו-אקונומיים לשילוב עבודה מחוץ לבית עם גידול ושמירה על תפקוד משק הבית. נשים המחוייבות יותר לעבודת הבית וגידול המשפחה, לוקחות על עצמן יותר מטלות רגשיות, ולכן הן בסבירות כפולה לסבול מלחץ וחרדה קשים מאשר גברים.
 
אקנה אצל מבוגרים
 

נתונים מעניינים בנושא אקנה בעור בוגר

בארה”ב, שליש מכלל המטופלים באקנה הן נשים מעל גיל 25, כמעט פי שניים מגברים. כמו כן, רופאי העור מעידים שכמעט כל המטופלות הבוגרות שלהן סובלות מאקנה בדרגה זו או אחרת. בצרפת, כ-41% מהנשים מדווחות על אקנה אשר הגורם העיקרי לו הוא סטרס. סטרס מתמשך, משפיע על בלוטת האדרנל ויוצר חוסר איזון הורמונלי.
 
אלה יחד עם אורח חיים לא מאוזן וחשיפה לגורמים סביבתיים מזיקים, יכולים לגרום להופעת פצעונים וסימני הזדקנות מוקדמים בעור. סימנים אלו באים בצורה של היפר פיגמנטציה פוסט-דלקתית, מרקם עור מחוספס וגוון עור לא אחיד. בעוד שחלק מרופאי העור מגדירים תופעה זו כ”מגיפה”, המומחים לבריאות העור בדרמלוגיקה ובמכון הבינלאומי IDI מגדירים תופעה זו כמצב “הנורמלי החדש”.
 

הבדלי האקנה בין עור בוגר לעור צעיר

אחת השאלות הנפוצות בקרב מבוגרים כאשר הם חווים אקנה היא, “למה אני סובלת מפצעונים בגיל זה?” בניגוד לאמונה הרווחת, אקנה היא לא נחלתם רק של בני נוער. היא יכולה להשפיע על כל אחד, ללא קשר לגיל, מין, מוצא אתני או סוג העור.
 
אקנה בקרב בני נוער – בעוד בני נוער בדרך כלל חווים אקנה בעקבות שינויים הורמונליים אשר גורמים לייצור עודף של חלב בעור.
 
אקנה בקרב מבוגריםמבוגרים חווים אקנה בעקבות מגוון גורמים, החל מגורמים פנימיים כגון:
סטרס, גנטיקה, שינויים הורמונליים, הפרעות אנדוקריניות, הפרעות במערכת החיסונית וכלה בגורמים חיצוניים כגון: אורח חיים, שימוש בתכשירים קוסמטיים, השפעות סביבה ועוד.
 

שיטת טיפול חדשנית באקנה אצל מבוגרים

אקנה בעור בוגר נחלק בדרך כלל לשתי קטגוריות: “אקנה מתמשך” או “אקנה בהופעה מאוחרת”. מבוגרים עם אקנה מתמשך חווים המשכיות או הישנות של אקנה מגיל ההתבגרות לגיל המבוגר. אקנה בהופעה מאוחרת (בדרך כלל בגיל 25 ומעלה) יכול להתרחש אצל כולם ללא קשר לקיום אקנה בגיל ההתבגרות בשנות העשרה.
 
גם אקנה מתמשך וגם אקנה בהופעה מאוחרת נפוצים יותר בקרב נשים, ולרוב מלווים בדלקת, שינויים בפיגמנטציה והצטלקויות הגורמים למראה הזדקנות מוקדמת של העור. אקנה בהופעה מאוחרת נחשב פחות שכיח מאקנה מתמשך, לרוב בחומרה קלה עד בינונית.
הנגעים נוטים להיות דלקתיים, עם פחות קומדונים מאשר אקנה בגיל ההתבגרות. הפצעים מתמקמים בעיקר לאורך אזור המנדיבולה (אזור הפה, הסנטר והקו הלסת), צדי הצוואר ולפעמים אזור המחשוף.

מבוגרים הסובלים מאקנה לרוב סובלים גם מעור רגיש ושילוב של מצבי עור אחרים בנוסף לאקנה, דבר שהופך את הטיפול למורכב יותר מאשר טיפול באקנה אצל בני נוער, שלרוב אחיד יותר ועל בסיס עור שמנוני.

 
אנו שמחים להציג בפניכם את הסדרה הפרא רפואית החדשה Active Clearing!
 
הסדרה החדשה מבית דרמלוג’יקה פועלת להפחתת פצעונים בעור בעייתי וצימצום פיגמנטציה פוסט דלקתית הגורמת להזדקנות מוקדמת של עור הפנים.  סדרה זו מגובה על ידי המחקר העדכני ביותר ומשתמשת בטכנולוגיות מרכיבים חדשנית ועוצמתית למראה עור בריא, נקי ואחיד יותר מאי פעם.