טיפים לשגרת טיפולי פנים יעילים לקיץ

לקראת הקיץ מומלץ לבצע פייס מאפינג, אבחון ומיפוי עור הפנים באופן מקצועי ולהתאים את התכשירים לעונה החמה הקרבה ובאה, מכמה סיבות חשובות:
  1. מזג האויר הלח והחם הצפוי בקיץ, יגרום לעור הפנים להזיע יותר וכושר הספיגה של תכשירי הלחות צריכים להיות מותאמים לסוג ומצב העור.
  2. חשיפה גדולה יותר לקרני השמש המזיקות, לכן יש צורך בתכשירים המכילים SPF גבוה ועמיד.
  3. חשוב להפסיק או להפחית את השימוש ברכיבים פוטוסנסנטיביים – תכשירים המפתחים רגישות מול השמש כגון רטינול ומשפחת ויטמין A.
 
פן נוסף שחשוב להתייחס אליו, הוא ההסתגלות של העור לשגרת הטיפול היומיומית של העור ולכן נכון להחליף את התכשירים מעונה לעונה כדי לעודד את העור להתחדש ולחזור לפעילות אקטיבית. (בדיוק כמו החלפת מלתחה המותאמת לעונה).
 
הרכיבים הקלילים: חשוב שהתכשירים לשגרת הטיפול בקיץ יכילו ריכוז גבוה של חומצה היאלורונית, תכשירי לחות יכילו שמנים צמחיים קרים אשר ספיגתם בעור מהירה ואינה משאירה מעטה שמנוני על פני העור.
 
מומלץ ללחח את העור בעזרת תרסיסים היגרוסקופיים – סופחי לחות המשמרים את הלחות לזמן ממושך, כגון: מולטי אקטיב טונר ומסיכה מלחחת כגון הידרייטינג מסק.
 
טיפולי פנים בקיץ
 

עוד תכשירים וקרמים לעור הפנים לשימוש בקיץ

בקיץ מומלץ למקד טיפולי פנים מקצועיים בהחדרת לחות ומיום העור. ולקבוע אבחון פנים אצל קוסמטיקאית מורשית בכדי להתאים תכשירים פעילים שכן ניתן להשתמש בקיץ כגון פפטידים, מינרלים וויטמינים.
 
התכשירים שמומלץ להקפיד על החלפתם לקראת הקיץ הם תכשירי הלחות, המרקם צריך להיות קליל יותר ונספג בקלות אשר יכיל אמולסייה בה מרכיבי המים יהיו דומיננטים יותר ממרכיבי השמן, רצוי להשתמש בתכשירי אויל פרי ולהקפיד על לחות המכילה גם רמת SPF גבוהה מומלץ בין 30-50 SPF.
חשוב לוותר או להפחית משמעותית את השימוש בתכשירים המכילים רטינול ונגזרות של ויטמין A ולהפחית את השימוש בפילנגים בכדי למנוע תופעות של פיגמנטציה.
 
 

כיצד מומלץ לבחור נכון תכשירים קוסמטיים לעור הפנים? 

סוג האריזה: יש לבחור אריזות המגיעות בשפורפרות, משאבות וכדומה על פני צנצנות משתי סיבות עיקריות, האחת – שמירה על סטיריליות התכשיר, והשנייה – שמירה על איכותו ומניעת התחמצנותו במגע עם האויר הפתוח.
 
התאמה בין גודל התכשיר למחירו: לעיתים תכשיר מסויים נתפס אצלנו כאטרקטיבי יותר כיוון שמחירו נמוך יותר, אך רצוי לשים לב לתכולת התכשיר במ”ל ולא להסתפק אך ורק בגודל האריזה.
רכיבים: מומלץ לבחור תכשירים שאינם מכילים מרכיבים עויינים לעור כגון: פארבנים, אלכוהול, שמן מינרלי, חומרי צבע מלאכותיים, בושם וכו’, הידועים כגורמים מגרים ואלרגניים.
 
לעומת זאת מומלץ לחפש רכיבים אשר מיטיבים עם בריאות העור כגון תמציות צמחים, ויטמינים, מרכיבי לחות כגון חומצה היאלורונית וכו’.
 
הבסיס לשמירה על בריאות עור הפנים מחייב שימוש בתכשיר ניקוי טוב, קרם לחות, ומקדם הגנה.
באם יש צורך טיפולי מעבר לכך מומלץ לחזק את שגרת הטיפוח ע”י תכשירים ממוקדים כגון: סרום פעיל, פילינג, מסיכה וכו’.
לגוף מומלץ להשתמש באל סבון שאינו מייבש את העור וקרם גוף עשיר המזין את העור בעיקר בחודשי החורף כאשר האויר קר ויבש.
תהליך הרכישה האידאלי של מוצרי טיפוח יתבצע בהמלצה של אשת מקצוע שתדע לאבחן את העור ולבצע התאמה אישית לצורכי העור (המשתנים מעונה לעונה).