רטינול ואנטי אייג’ינג

רטינול

הוא אחד ממרכיבי המפתח הפעילים ביותר בתחום טיפולי האנטי אייג’ינג לעור הפנים. אבל למרות כל תשומת הלב שהרטינול קיבל, אנשים רבים עדיין לא יודעים מהו, איך הוא עובד, או אפילו כיצד להשתמש בו.
בואי נסקור את ההשפעות שיש לרטינול על העור וכיצד הוא יכול להשתלב בשגרת הטיפול בעור שלך בלילה.

רטינול הוא סוג של רטינואיד – נגזרת של ויטמין A – והוא נחשב למרכיב הדגל בכל הקשור בטיפול בסימני ההזדקנות המקודמת בעור.

לרטינול יש עוצמה טיפולית והוא מסייע בהאצת חידוש העור ומומלץ מאוד בטיפול בסימני הזדקנות מוקדמת כגון קמטים וקמטוטים עדינים, כתמים ופיגמנטציה, מיצוק העור ובמתן גוון אחיד יותר לעור.
הרטינול יכול גם לסייע בטיפול בעור בעייתי ובהפחתה של פצעים הנגרמים כתוצאה מהצטברות של תאי עור מתים בנקבוביות ובסימני פוסט אקנה שנשארו על גבי העור. דיינמיק סקין רטינול סרום.

מדוע משתמשים ברטינול?

תהליך הזדקנות העור נובע ממספר סיבות – מחקרים מראים כי עד 50% מסימני ההזדקנות המוקדמת בעור שלנו נובעים מהאקספוזום שלנו. האקספוזום שלך כולל גורמים כגון תנאי אקלים, חשיפה לקרני השמש המזיקות UV, חשיפה לחלקיקי זיהום אויר, שינה לא מספקת, סטרס יומיומי ותזונה לא מאוזנת. חשיפה כרונית לגורמים אלה עשויה להאיץ את תהליך ההזדקנות הטבעי של הגוף שלנו. בנוסף, ככל שאנו מתבגרים, תהליך התחדשות התאים בגוף שלנו וייצור הקולגן שבונה את רקמת העור שלנו הופכים איטיים יותר.

בשל החלשות שכבת ההגנה הטבעית של העור והגורמים לעיל, אנו מתחילים לראות סימני הזדקנות מוקדמת (כתמי גיל כהים, קמטוטים וכו.)
השימוש ברטינול הינו טיפול מושלם בסימני ההזדקנות המוקדמת והוא מסייע להאיץ את התחדשות התאים בעור.

כיצד פועל רטינול על העור שלנו?

רטינול מאיץ את שיחלוף והתחדשות התאים בעור. השימוש ברטינול מעניק לעור מראה חלק יותר וגוון אחיד יותר.

על מנת שהעור יוכל להסתגל טוב יותר לרטינול חשוב להתחיל להשתמש במרכיב זה בהדרגה ובאופן איטי כדי לבנות את הקולטנים ‘retinoid receptors’ בעור.
הקולטנים הללו הם חלבונים שנמצאים באופן טבעי בעור, והם עוזרים לרטינול לעשות את עבודתו. העור יכול לבנות קולטנים לרטינואידים באמצעות חשיפה מבוקרת ובטוחה, ולכן לרוב מומלץ להתחיל להשתמש ברטינול לאט ובהדרגה.

יתרונות הרטינואידים

  • מגבירים את תחלופת התאים ומאיצים את התחדשות העור
  • מעניקים לעור גוון אחיד יותר ומצמצמים פיגמנטציה
  • מחליקים את העור
  • מסייעים בהגנה על הקולגן כתוצאה מחשיפה לגורמים סביבתיים
  • מאיצים ייצור של קולגן חדש למיצוק העור

סוגים של רטינול

רטינול הוא רטינואיד (שם גג לכל המשפחה של נגזרות ויטמין A, החל מתכשירים עדינים יחסית ללא מרשם ועד טיפולים חזקים המחייבים מרשם רופא.
רטינואידים מגיעים בצורות רבות: רטינול, רטינל, רטינלדהייד וחומצה רטינואית. לא משנה באיזה רטינואיד את משתמשת, קיימים בעור שלנו אינזימים מסויימים אשר הופכים את כל נגזרות הרטינואידים לחומצה רטינואית.

ככל שהרטינואיד קרוב יותר מבחינת המולקולה לחומצה רטינואית, כך העור שלנו ינצל אותו  מהר יותר דבר שיכול להגביר רגישות בעור. המומחים לבריאות העור בדרמלוג’יקה מפתחים תכשירים עם נוסחאות המכילות רטינול או אסטר של רטינול כדי להפחית את הסיכון לגירוי בעור ועל מנת לשמור על בריאות אופטימלית של העור.

  • חומצה רטינואית / Retinoic acid 

חומצה רטינואית הינה סוג של רטינואיד הזמין רק באמצעות מרשם רופא אך הוא גם בעל הפוטנציאל הגבוה ביותר לגירוי בעור.

  • רטינול

רטינול הוא הרטינואיד החזק ביותר הזמין ללא מרשם. למרות שמרכיב זה מאוד יעיל בטיפול בעור, רטינול חלש בכ- 20% מחומצה רטינואית והוא הופך לאט לחומצה רטינואית על ידי העור. הפוטנציאל לגירוי בעור משימוש ברטינול נמוך בהרבה מאשר שימוש בחומצה רטינואית.

  • רטיניל אסטר

אסטרים של רטיניל כגון רטיניל פלמיטאט ורטיניל פרופיונאט הם הרטינואידים המתונים ביותר. לוקח להם יותר זמן להפוך לחומצה רטינואית והם בעלי פוטנציאל נמוך יותר לגירויים בעור.

למידע נוסף על שמן הרטינול שלנו רטינול קלירינג אויל
תכשיר חדש לטיפול בפצעים ובעור בעייתי הנגרמים כתוצאה מסטרס, סגנון חיים, תזונה או שינויים הורמונאליים. תכשיר מהפכני המשלב רטינול  + חומצה סליצילית הפועלים בסינרגיה בפורמולה אחת, המיועדת לטיפול גם בפצעים בעור וגם בהפחתה של סימני הזדקנות מוקדמת.

  • רטינול בטכנולוגיית אנקפסולציה

דרמלוג’יקה משתמשת גם בטכנולוגיה של רטינול מקופסל המאפשר חדירה אפקטיבית בשיחרור מושהה לתוך העור כדי להבטיח פעילות מירבית גם בשכבות העור העמוקות יותר. סוג זה של רטינול גם יוצר מעין מגן בלתי נראה של פני העור כדי לסייע בהפחתת אובדן גורמי הלחות בעור החשובים בהפחתה של קמטים וקמטוטים.

אנו ממליצים לך לנסות את התכשיר לאזור העיניים אייג’ רברסל איי קומפלקס, קרם עיניים פעיל ומרוכז על בסיס רטינול לטיפול בסימני הזדקנות בעור מסביב לעיניים . מטפל בקימטוטים וקמטי הבעה, כהות סביב העיניים וכתמי פיגמנטציה, רפיון וחוסר מיצוק , נפיחויות ובצקות סביב העיניים

 

 

מהם הוראות השימוש המומלצות בתכשירים המכילים רטינול?

  • יש להתחיל את השימוש ברטינול בהדרגה: חשוב לבנות את הסבילות של העור בהדרגה כדי להפחית גירוי. מתחילים משימוש של פעם בשבוע, לאחר מכן פעמיים בשבוע וכך עולים עד לשימוש יומיומי בתכשיר.
  • יש להשתמש ברטינול רק בלילה כדי למנוע רגישות מהשמש.
  • רטינול אינו מיועד לשימוש בזמן הריון והנקה!
  • במהלך היום, יש להשתמש בקרם הגנה בעל SPF גבוה כדי להגן על העור מפני קרני השמש
  • מומלץ להימנע משימוש בפילינגים אגרסיביים בזמן השימוש ברטינול
  • דיינמיק סקין רטינול סרום, הינו סרום רטינול בריכוז גבוה להפחתה משמעותית של 4 סימני הזדקנות מוקדמת בעור. פורמולה עוצמתית בריכוז גבוה המכילה 3.5% קומפלקס של רטינואידים בתוספת מרכיבי לחות והרגעה. סרום פעיל זה מסייע בצימצום מראה הקמטים והקמטוטים בעור, מעניק לעור מרקם חלק ורך יותר, מפחית נקבוביות מורחבות ומסייע בהבהרה של כתמי עור לקבלת גוון אחיד יותר של העור. על אף עוצמתו הטיפולית, תכשיר זה בטוח מספיק לשימוש מידי לילה.

על מנת שתוכלי להיות בטוחה שאת בוחרת את התכשיר הטיפולי הנכון ביותר עבור העור שלך, תוכלי להתייעץ עם הצוות הקליני של דרמלוג’יקה או עם קוסמטיקאית מורשית דרמלוג’יקה.