טיפולי חורף לשיקום העור אחרי הקיץ

חורף היא העונה המתאימה ביותר לשקם את העור לאחר נזקי הקיץ ( עור מיובש, פיגמנטציה קמטוטים ונזקי שמש) כיוון שישנם מרכיבים שלא ניתן להשתמש בהם בקיץ. הזדמנות להשתמש במרכיבים לשיקום והכנת העור בעונה זו חוצה גילאים ולכל גיל יש טיפול ייעודי המותאם לו ולמצבו. השלב הראשון והחשוב ביותר על מנת להגיע לתוצאה אופטימלית היא לפנות לקוסמטיקאית מוסמכת על מנת שתבצע אבחון ומיפוי של עור הפנים בשיטה הייחודית של דרמלוג’יקה שיטת ה’פייס מאפינג’ לאבחון ייסודי של עור הפנים והתאמת שיגרת טיפול מדוייקת ואת סדרת הטיפולים המקצועיים לעור הפנים שלך בעונת החורף.
 
 

אנו נתמקד בשלוש דרכים עיקריות לטיפול בעור בזמן החורף:

 עיבוי ושיקום שכבת ההגנה הטבעית של העור שנשחקה בימי הקיץ החמים. שכבה זאת היא הבסיס לשמירה על בריאות העור.
 
ניתן לעשות זאת באופן הבא:
  • להימנע באופן מוחלט משימוש בסבון, דטרגנטים ואלכוהול (כל תהליך של דגריזינג – הסרה בלתי מבוקרת של שכבת השומן העל עורית).
  • להעשיר את העור בשמנים צמחיים, סרמידיים וחומצות שומן, לדוגמה שימוש בתכשיר ‘פיטו רפלניש אויל שיונח מעל קרם הלחות כדי לשקם ולשמור על שכבת ההגנה הטבעית של העור.
    שימוש בקרם לחות עשיר ומזין יותר מהקרם שהשתמשנו בקיץ כדי שהעור יוכל להתגונן מול תנודות במזג האוויר (חימום מול קור,רוחות, קור קיצוני וכו’).
 חידוש העור: השלה של תאים מתים, המסת הדבק הבינתאי ועידוד התחדשותם של תאים חדשים. פעולה זאת תתבצע ע”י שימוש בחומצות אלפא (AHA) וביתא (BHA) הידורקסיות (התאמת מינון וסוג החומצות חייבים להתבצע ע”י קוסמטיקאית מוסמכת) ולצידם שימוש בנגזרות של ויטמין A, רטיניל, רטינול וכו’ שהינם מרכיבים פוטוסנסטיבים ופחות מומלצים לשימוש בקיץ, אשר יעודדו התחדשות של שכבת עור בריאה, חדשה, זוהרת ויפה. שתי הפעולות הנ”ל יכשירו את העור לספיגה טובה יותר של חומרים פעילים ומשקמים אשר נחדיר לעור והם יסייעו להביא את העור למצב הבריא ביותר שלו.
 
  סדרות טיפוליות שיקומיות:
  • סדרה להחדרת לחות
  • סדרה למיצוק העור
  • סדרה להפחתה ומניעה של כתמי פיגמנטציה
חשוב מאוד לבצע סדרה של בין 4-6 טיפולים במרווח של טיפול אחד בשבוע, על מנת למקסם את התוצאות הטיפוליות. בסדרות הללו יש לבחור בקפידה את החומרים שאנו מחדירים לעור ובשילוב המכשור המתאים ביותר. לדוגמה, שימוש בסרומים מתוחכמים לשיקום העור המתאימים ספציפית לסוג הבעיה בעור, (לטיפול בפצעים, בכתמי הפצעים ובעור שמן, סרומים מעכבי מלנין להפחתת פיגמנטציה, סרומים המכילים חומצה היאלורונית למילוי קמטוטים ולליחוח בשכבות העמוקות של העור) מיוננים חשמלית בשילוב של מכשור חשמלי המאפשר חדירה אפקטיבית לשכבות העמוקות יותר של העור. בטכנלוגיות החדשות ניתן לבצע ‘טיפול בשכבות’ על מנת לתת מענה ליותר מצורך אחד של העור, לדוגמה טיפול המשלב אנטי אייג’ינג ופיגמנטציה, או פיגמנטציה ורגישות וכן הלאה.
 

כיצד ניתן להתמודד מול כוויות קור הנגרמות לרוב בעת חופשות סקי

יש להכין את העור לקראת החופשה ולהשתמש בתכשירים ממסכים המגינים על העור מפני כוויית קור ומסננים את הקרינה המוגברת. באתר של דרמלוג’יקה קיימים תכשירים ייעודיים להגנה על העור מפני כוויות קור.
חובה להשתמש במסנני קרינה (SPF) גם בחורף, עוצמת הקרינה גבוהה גם בחורף. וישנה גם קרינה סביבתית כתוצאה מחשיפה למסכים, סלולר, תאורת ניאון שהעור צריך להתגונן מפניהם.
רצוי תמיד לבחור במסנני קרינה בעל SPF30 ומעלה.