5 עובדות על ניקוי עור הפנים

תהליך ניקוי עור הפנים הוא הבסיס הראשוני והחשוב ביותר בשמירה על בריאות העור והוא מצריך תהליך ניקוי יחודי עבורו. העור הוא איבר הפרשה ועל כן ניתן לזהות על פני העור הפרשות חלב, מלחים המופרשים מזיעה, תאים מתים ובנוסף לכל אלו, אבק, זיהום אוויר, צבעי איפור למיניהם, אשר יש להסיר ביסודיות מעור הפנים מבלי לפגוע בשיכבה הליפידית הטבעית של העור (שכבת ההגנה של העור).

ניקוי עור הפנים

לפניכם/ן 5 עובדות שכדאי להכיר טרם פעולת הניקוי:

התחדשות תאי עור הפניםהתחדשות תאי העור 
עור הפנים מפריש שאריות חלב, שומן, מלחים שמופרשים כתוצאה מהזעה, תאים מתים שצריכים להשילם ובנוסף  תהליכי זיהום אויר, מסנני קרינה UVA ו- UVB ותכשירי איפור למיניהם.
       כל המרכיבים הנ”ל צריכים לעבור תהליך של פירוק המסה והסרה מבלי לפגוע בעור ובשכבות ההגנה שלו. תהליך זה צריך להתבצע פעמיים ביום באופן קבוע.

שלב האפס-"פרקלינס"שלב האפס-“פרקלינס”
עור בריא מתחיל שלב אחד לפני שלב הניקוי, שלב זה נקרא שלב האפס-“פרקלינס”, בו נבצע המסה ופירוק של שאריות הלכלוך ונכין את העור לקראת שלב הניקוי עצמו, בכך נבטיח ניקוי יסודי יותר ועור בריא יותר.

שחיקת שכבת ההגנה של עור הפניםשחיקת שכבת ההגנה 
סבונים, מי פנים המכילים אלכוהול ודטרגנטים אומנם מנקים את העור ביסודיות (דגריזרים) אך יחד עם זאת אלו רכיבים עוינים הפוגעים בעור ושוחקים את שכבת ההגנה שלו.

שימוש בתכשירי פילינג שימוש בתכשירי פילינג 
פילינג יומיומי (כגון דיילי מיקרופוליאנט) הוא חלק חשוב מתהליך הניקוי של העור. בכל שנייה ושנייה בחיי העור יש תאים מתים אשר חייבים להשילם על מנת לפנות מקום לתאים חדשים ולעודד את התחדשות העור.
       תהליך של פילינג יומיומי מחדש ומרענן את העור ושומר על בריאותו.

שימוש במסנני קרינהשימוש במסנני קרינה
לאחר ניקוי עור הפנים חשוב מאוד להגן על העור בעזרת תוספת לחות המכילה מסנני קרינה (SPF), העור נקי וזקוק להוספת לחות והגנה מפני נזקי הסביבה.

כיצד נוכל לנקות את עור הפנים מבלי לפגוע בו?

תכשירי ניקוי רבים מבצעים הסרה מוחלטת של כל החומרים המצויים על פני העור בתהליך שנקרא ‘דגריזינג’, מנקים את העור עם סבון (דטרגנט), אלכוהול, מי פנים ועוד.
הלכלוך אומנם מוסר אך שכבת ההגנה הטבעית של העור נפגמת ונשחקת.
גישת הניקוי של דרמלוג’יקה, דואגת לשמירה על עור נקי והגנה על השכבה הליפידית הטבעית של עור הפנים ובעקבות כך פותחה ‘טכניקת הניקוי הכפול’.

שלב האפס-“פרקלינס” – הכנת העור לקראת שלב הניקוי

עור פנים בריא מתחיל שלב אחד לפני שלב הניקוי.
שלב 0: השלב בו נפרק שאריות לכלוך שומניות על פני העור כגון מייק אפ, הפרשת חלב (שומן) וחומרי הגנה מפני השמש (SPF) ונכין את העור לניקוי אפקטיבי. בשלב זה נשתמש בתכשירי פרקלינס/פרקלינס באלם, המבוססים על שמנים צמחיים, מסייעים בהמסה יסודית של שאריות הלכלוך ויחד עם זאת שומרים על שכבת ההגנה הליפידית של העור.

שלב 1: נבצע את ניקוי הפנים הרגיל שהותאם לעור. קיימים מבחר תכשירי ניקוי בעלי תכונות טיפוליות המותאמות לסוג העור ומצבו.רק לאחר שנבצע את שני השלבים הנ”ל, נקבל עור נקי מבלי לפגוע בשכבת ההגנה הליפידית שלו. פעולה זו תתבצע פעמיים ביום, עם עדיפות לניקוי בסוף היום. הניקוי הכפול מאפשר ספיגה וחדירה אפקטיבית יותר של החומרים הפעילים שיונחו על העור לאחר מכן.

התכשירים בהם מומלץ להשתמש כיום לניקוי עור הפנים

פרקלינס / פרקלינס באלם
תכשיר קדם ניקוי ייחודי לעור הפנים
תכשירי קדם ניקוי ייחודיים המבוססים על תערובת שמנים צמחיים הידרופילים. תכשירים ייחודיים אלו, מאפשרים המסה מוחלטת ויסודית של שאריות לכלוך על פני העור (שאריות איפור, תכשירי הגנה שמש ועוד).
הוספת מים לתכשירים אלו יוצרת תחליב הממיס את כל מרכיבי הלכלוך ושוטף אותם בקלילות מעל פני העור.
פעולה זו מאפשרת לניקוי הפנים הרגיל שהותאם לעורך, לחדור עמוק יותר לתוך העור ולבצע את פעולת הניקוי בצורה יעילה יותר.
 
ספיישל קלינסינג ג’ל
תכשיר קדם ניקוי ייחודי לעור הפנים
ניקוי פנים אנטיספטי, ללא סבון ודטרגנטים גסים, בעל פעולה מקציפה המסייעת לניקוי עמוק וחיטוי של העור. מכיל תמצית לוונדר מרגיעה.
התכשיר אינו פוגם במעטה ההגנה הטבעי של העור ולא מייבש את העור. אינו מכיל חומרי ריח וצבע מלאכותיים.
 
אולטרא קלמינג קלינסר
אולטרא קלמינג קלינסר תחליב ניקוי עדין לעור פנים רגיש
 
תכשיר ניקוי חדשני ומתוחכם, עדין במיוחד במרקם ג’ל אשר ניתן לשטוף עם מים או להסיר בעדינות עם צמר גפן ללא צורך במים. התכשיר מסייע בטיפול בעור עם רגישות כתוצאה מחשיפה לזיהום אויר,
תנאי מזג אויר קיצוניים, לחץ וסטרס, חוסר איזון הורמונלי או שימוש בתכשירי קוסמטיקה מגרים. תכשיר ניקוי זה אינו מכיל צבעים או חומרי בישום מלאכותיים.
 

קיים שלב ניקוי נוסף, עמוק יותר – שלב הפילינגים

בשלב זה אנו רוצים להמיס ולהשיל את התאים המתים בעור ולפנות מקום לשכבת עור חדשה להתמקם במקומם. כמו כן, יש לנו צורך להמיס את הדבק הבינתאי על מנת לאפשר חדירה וספיגה עמוקה יותר של חומרים פעילים, המיועדים לתיקון ושיקום העור.
 
בשלב הפילינגים יש לנו יכולת לבחור באופציות שונות:
  • פילינג אברסבי מכיל בתוכו גרגירים לשיוף העור
  • פילינג המכיל אניזמים הממיסים ומפרקים את התאים המתים
  • פילינג מבוסס על חומצות אלפא ובטא הידרוקסיות (AHA, BHA) על מנת לשפר את הטקסטורה של העור, להבהיר אותו ולאפשר יכולת ספיגה אפקטיבית יותר

טיפ אחרון לבחירת הפילינג האופטימלי

על מנת לבחור את הפילינג האופטימלי עבורך, יש להחליט על סוג הפילינג, הרכבו, עוצמתו ומינון השימוש בו, חשוב וכדאי לקבל המלצה מקצועית לאחר אבחון יסודי (פייס מאפינג) על-ידי קוסמטיקאית, מומחית לבריאות העור.
כמו כן, לאחר שלב הפילינג יבוא שלב הליחוח והשיקום של העור. שני שלבים אלו ניתן לבצע בשגרת הטיפול הבייתית.
 
בעידן המודרני, בו עורנו חשוף לזיהום אויר, משלבים בתהליך הניקוי והטיהור של העור פחם (בפילינג כגון, דיילי סופרפוליאנט או במסיכות כגון, צ’ארקול רסקיו מסק) אשר ביכולתו לטהר טיהור עמוק של העור מפני זיהום האויר ובכך להפחית תהליכים דלקתיים והזדקנות מוקדמת של העור. השימוש בפחם מצריך התאמה מקצועית ע”י אשת מקצוע.
ישנו שלב ניקוי מקצועי יותר ועמוק יותר, בו משחררים ומנקזים קומודונים (נקודות שחורות). שלב זה צריך להתבצע ע”י קוסמטיקאית מוסמכת בלבד.